torsdag 5 januari 2012

Vädergnäll

Låt mig bara få spy ur mig här och nu: Jag hatar regn och blåst!!
De senaste veckorna har varit mer än välfyllda av slikt väder och jag avskyr det innerligt. Jag får så ont i huvudet när de så påhittigt namngivna stormarna viner kring öronen och himlen är smutsigt grå eller svart.

De läsare som följt bloggen ett tag, vet att jag stundom plågas av väderframkallade migränattacker och den senaste tiden har det varit väl mycket huvudvärk i mitt liv.
Idag jobbade jag halv dag (som mitt finfina kollektivavtal föreskriver) dag före röd dag och det innebar att jag till min förundran kom hem i dagsljus. Det kändes som evigheter sedan. När jag åker till jobbet strax före halv åtta är det mörkt, och när jag kommer hem från jobbet vid halv fem är det lika mörkt.

Jag vet att det är ett lyxproblem att gnälla över vädret, sådant som man ägnar sig åt när man inte har några riktiga problem, men för mig börjar det här skitvädret i kombination med mörkret påverka min hälsa.

Sol, en decimeter snö och ett par minusgrader nu tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar