torsdag 17 februari 2011

Det som är viktigt

Jag har tidigare skrivit om de val man måste göra i livet, och vad som egentligen spelar någon roll. Saker och ting kan snabbt ställas på sin spets och när det bränner till, börjar var och en fundera över sina prioriteringar.
Sjukdom är en sådan sak. Man säger att en frisk man har tusen önskningar men den sjuke bara en...
När någon som står oss nära insjuknar, reagerar vi med bestörtning, oro, rädsla och ibland ilska. En sjukdom påverkar inte bara den som är sjuk, utan även alla runtomkring. En hel familj rister i sina grundvalar och håller andan...
Hur ska man förhålla sig till något man inte kan påverka eller rå över? Ovissheten gnager och tär. Vad kommer att hända nu?
Du har säkert själv kommit i kontakt med det. Med ordet som är så hemskt att man inte vill nämna det vid namn. Det stora svarta som förintar och förgör. Som söndrar och förgiftar.

Om jag kunde skulle jag dra ut i strid, Jag skulle svinga mitt vapen och i vilt raseri krossa det svarta. Som i sagorna skulle jag nedlägga monstret som spottar aska och eld, kämpa in till döden för det som är rätt och riktigt; att ingen ska behöva gå igenom det här.

Om jag kunde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar