onsdag 20 april 2011

Dymmelonsdagen

Påskfriden är inledd. Stilla veckan är för min del en kort arbetsvecka, där skärtorsdagen är en halv arbetsdag, och således lämpar sig alldeles ypperligt för att ta ledigt på.
Det märks i trafiken att många har påsklov. Det är lite tunnare i köerna och ändå fler olyckor än vanligt.
Märkligt det där... De ovana bilförarna ska nödvändigtvis ut och beblanda sig med sta-borna och då går det illa. De flesta verkar vara stelopererade i nacken eftersom man konsekvent ger blanka katten i att vrida på huvudet och slänga en blick i "döda vinkeln". Användandet av blinkers verkar helt ha gått ur modet, och att väva ihop två filer enligt blixtlåsprincipen synes rent omöjligt utan häftiga inbromsningar, trängande och tutande.
Vilsna turister krypkör och läser skyltar samtidigt, varpå de till sist kommer på att de ligger i fel fil och kastar över fordonet i nästa. Att filerna delas av en heldragen linje verkar helt ointressant i sammanhanget.
Varje vägarbete kommer som en total överraskning trots omfattande skyltning en god stund i förväg, och slashasarna som sitter och sover när trafikljuset slår om till grönt, verkar ha kongress i stan eftersom de alla samlas i centrum...

I morgon tänker jag inte utsätta mig för det där. Möjligen tar jag bilen till handelsträdgården och köper lite mer blommor, i övrigt tänker jag tillbringa dagen i trädgården. Högarna med ris, kvistar och kapade stammar krymper långsamt och ambitionen är att allt ska vara väck efter påsk. Hoppas att vi kan återgå till vårt badrumsprojekt då. Jag är trött på att ha en toalettstol i köket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar