måndag 13 maj 2013

Mitt och ditt...

Jag blir så trött... Natten mellan fredag och lördag bestämde sig en eller flera idioter för att vårt grillgaller på bilen var en klenod som de inte kunde leva utan.
På vår V70 har vi svarta fälgar och ett svart grillgaller med volvo-emblemet  påklistrat, eftersom det inte finns i original. Det ser snyggt ut och det tyckte uppenbarligen även de kräk som bände bort det med ett verktyg (troligtvis en skruvmejsel) och därmed åsamkade repor i lacken. Ett nytt galler kostar runt en tusenlapp men lackskadorna är inte billiga att åtgärda. Onödigt! Surt!

Vad som är ännu mer irriterande är att J redan dagen därpå hittade vårt grillgaller på en annan V70...
Några kilometer från oss står en vit V70 parkerad och där, i fronten på den såg han det; ett svart galler med ett påklistrat emblem på.

Polisanmäl! hojtade min mor, men både jag och J suckade och skakade på huvudet. Den tiden är förbi när man kunde ringa till den lokala ordningsmakten och be dem utreda stölden av en bildel. Brottet hinner inte ens hamna i en anmälan innan utredningen läggs ner. Och visst, jag förstår dem. I de knappa resursernas tidevarv ser jag hellre att polisen löser mord, misshandel och våldtäkter, men själva handlingen gör mig ursinnig! Satans fähundar som inte kan skilja på mitt och ditt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar