måndag 12 augusti 2013

Återkomsten

Som mina kära läsare har förstått har bloggen varit semesterstängd för att nu åter fyllas på med små inblickar i en vanlig människas vardag.
Sommaren var fantastiskt fin och de fem veckorna vi hade tillsammans ägnade vår lilla familj åt att företa sig diverse små utflykter. Vi firade lilla E:s första födelsedag med sång och berg av presenter. Hela tjocka släkten var samlad för att se barnet glädjas åt papper och snören och mammans mödosamt ihopbyggda tåg-tårta. (Påminn mig om att aldrig göra om det... Hela härligheten höll på att haverera ett antal gånger innan gästerna ens hunnit sätta tårtspaden i den rosafärgade grädden)

Vi har åkt en hel del båt, besökt gården i Småland, njutit av en helg i Stockholm med min syster och stora E, varit på Vinga, Smögen och Orust och en dagsutflykt till Varberg. Mot slutet av sommaren besökte vi Torpa Stenhus och några dagar senare åkte vi museijärnvägen mellan Anten och Gräfsnäs. Till sist lyckades vi peta in ett Lisebergsbesök och avslutade hela ledigheten med en helg i Småland där lilla E fick avnjuta skogens guld. Ungen var blålila från topp till tå men lycklig över de goda blåbären som var så trevliga att plocka och äta direkt från burken.

Och så idag, återgick jag till jobbet efter 13 månaders frånvaro. Det kändes fint att vara tillbaka och jag ser verkligen fram emot den här hösten! Visst har det varit spännande att vara hemma med lilla E men nu lämnar jag över stafettpinnen till J.

Så kära läsare; I´m back in business!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar