fredag 30 september 2016

Happy voices

Jag har börjat sjunga i kör.
Det var några år sedan sist. (Ungdomskören i Borås för 110 år sedan) men oj vad roligt det är!

Vi sjunger Elvis, Justin Timberlake, Ola Salo (som för övrigt är gästartist under konserten i Partille Arena den 9:e november) och en hel del annat.

Varje tisdag kväll ger jag hals tillsammans med femhundra anda deltagare i den svulstiga Annedalskyrkan. Det låter förvånansvärt bra!
Jag som alltid har tyckt om att sjunga ända sedan jag var riktigt liten, då jag sjöng tillsammans med pappa som kompade på gitarr. Då var det mest Taube, Bellman, Fröding och Cornelis. Jag minns att de var mäkta imponerade på mitt dagis, som det hette då, när jag utan att staka mig, och med glödande entusiasm, sjöng alla verser i Möte i Monsunen och visan om Karl Alfred.

Jag sjunger gärna lite till vardags när jag grejar hemma, men får då snabbt konkurrens av båda döttrarna som gärna tar ton. Det bådar gott inför kommande luciatåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar