tisdag 27 december 2016

Slutfrossat

För mig följs julen vanligtvis av en period av uppsvullen mage, dästhet och ett tämligen dåligt samvete, och denna jul är inget undantag. Jag har ätit, gott och alldeles för mycket, och inte motionerat mer än att resa mig upp från soffan. Men nu får det vara slut med dumheterna.

Jag känner mig nästan lite mat-förgiftad. Alltså inte sådär så man kräks av dålig mat, utan enkom för att jag ätit för fet, för söt och för mycket mat, blandat med julmust, glögg och andra kariesfestliga drycker som jag vanligtvis inte brukar dricka. En fräsch sallad med ett glas vatten känns oerhört lockande just nu.

Jag har nästan inte varit utanför dörren, och känner ett sug efter frisk luft och frostiga nyp i kinderna. Så frostigt är det just inte alls ute, men väl blåsigt så det räcker. Vi har haft storm över västkusten men vårt vedbodtak gick händelserna i förväg och blåste av redan natten mot julafton.

Så idag ägnade jag en stor del av lunchen åt att promenera. Man hinner ganska långt på 30 minuter och jag kände mig mycket piggare efter det. Nu är det bara att jobba bort resten av överflödskilona, det borde inte ta mer än sisådär tre, fyra månader.

Ganska ovärt att frossa fritt i en vecka för allt det arbetet kan jag tycka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar