fredag 8 maj 2009

Arrogans i spåret

Nu är jag arg. Igen...
Hur svårt kan det vara för en normalbegåvad person att förstå och efterleva en instruktion?! Jag talar givetvis om onsdagens löplopp Vårruset som ägde rum i vårt anrika grönområde Slottsskogen. Man skulle ju kunna tänka sig att det finns en god anledning till att det finns många olika startgrupper. Allt från "springa fort" till "lunka". I de sista startgrupperna torde således långsampromenerare, barnvagnsknuffare och stavgångare befinna sig. Men icke!! I onsdags fyllde de upp hela löparbanan i starten av loppet genom att fläka ut sig tre, fyra i bredd! Gåendes!
Att ta sig förbi dessa horder av ignoranta och arroganta tjejer, damer, tanter, (eller snarare det samlingsnamn som jag valt åt dem; förbannade satans kärringar,) var en utmaning. I början försökte jag artigt smita emellan och upprepa - Ursäkta, förlåt, men efter några meter infann sig en vitglödgad ilska över packet som var ivägen för oss som faktiskt ville genomföra loppet springande. När en kilometer var avverkad ville jag bara skrika ut
- Men för h-ete flytta på er, ni är i fel grupp!!!! Men vem vill ödsla syre och kraft på att skrika åt folk som med all säkerhet förstår, men skiter i alla instruktioner. Jag tog mig runt men arg, sur och på en avsevärt sämre tid än vad jag fått om vägen varit fri. Skäms på er!

Kom sedan inte och klaga på ungdomar som inte gör som ni säger. Ni har själv satt ribban och föregått med ett uselt exempel. Ni har visat att det är helt ok att skita i regler och instruktioner, även om man förstör för någon annan!

För övrigt förstår jag inte vad små barn och hundar hade att göra i Slottsskogen under dessa timmar, högtalarna stod på max och jag såg minst tio sönderstressade vovvar som slet i sina koppel. Skäms på er hundägare med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar