fredag 15 maj 2009

Härliga unge!

Min systerdotter fyllde två år igår. Hon är i den där underbara åldern när orden börjar bubbla fram och den egna viljan testas mot resten av världen. Igår var jag där och lämnade över en present; ett disney-lego med prinsessor. Egentligen ville jag haft ett bil-lego men det fanns ingen lämpligt för så små skruttar. Den här lilla damens första ord var bil, och sedan dess är det bara bilar som gäller. Dockor är helt ointressanta, nallar kan möjligtvis gå bra, men helst om de får åka bil.
Jag fick en kram och ett - Tack tack! (Något hon också var tidig med att säga, till mosters förtjusning. Jag gillar artiga barn!)
Jag frågade om hon hade lärt sig att säga Helena ännu, vilket är lite svårt eftersom det är trestavigt, och då fyrade hon av ett leende, nickade och sa - Hella!
Jag smälte... Som vanligt... Sedan åt vi köttbullar och makaroner och favoriträtten av alla: glass. Resten av kvällen satt hon vid bordet, mycket koncentrerad med tre av de stora legobitarna och satte ihop dem och tog isär dem om och om igen...
Det hade uppenbarligen räckt med att ge henne tre legobitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar