onsdag 6 maj 2009

Spik i ryggen

Jag har köpt en spikmatta. En grön Shakti-matta som enligt uppgift har många olika välgörande egenskaper. Spikmattan sägs motverka ...

  • stress
  • sömnsvårigheter
  • muskelspänningar
  • spänningshuvudvärk
  • rygg- och nackvärk
  • ledvärk och stelhet
  • PMS - och klimakteriebesvär
  • dålig cirkulation i kroppen

Inte för att jag anser mig lida av mer än högst två av ovanstående problem men man ska testa allt innan man avfärdar det. Och det kan ju funka!

Igår invigde jag tingesten då jag mycket försiktigt la mig ner på den och försökte att slappna av när 6000 spikar, eller ok då; plastpiggar petade in i ryggen... Mmm så skönt och avslappnande... (Jo det var faktiskt det, men det tog nästan tio minuter innan jag kunde slappna av och sluta oroa mig över att piggarna skulle perforera mig och förvandla mig till en nåldyna.) Efter ett tag blev det alldeles varmt och jag kände hur det susade i öronen när blodet pumpade runt lite snabbare i systemet. Efter en stund blev jag dåsig och tung, kändes lite som att ha druckit ett par glas vin en fredagskväll efter en slitsam arbetsvecka. Lite så där go´och lurvig. :-)

Ikväll ska jag ägna mig åt att leka fakir igen.

Här kan man läsa mer om spikmattor: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4973025.ab

2 kommentarer:

  1. Jag har också en. Fast det krävs en tunn tröja på för att det ska bli uthärdligt, tycker jag. Min man somnar på spikmattan... men det är han det.
    /Marie W-O

    SvaraRadera
  2. Hmm tack för tipset. Ska prova med en t-shirt nästa gång. :-)

    SvaraRadera