fredag 26 juni 2009

Ambassadör för min stad

Idag får jag fint besök. Två före detta kollegor från jobbet i Stockholm kommer och hälsar på mig. Det ska bli så roligt att träffa dem igen och få tillfälle att förevisa min stad! Jag har redan tidigare erkännt att jag är löjligt lokalpatriotisk och inte blev det bättre av att leva i exil i Stockholm i lite över ett år. Det var ingen hemlighet för någon att jag mot slutet hade svår hemlängtan till västkusten. Och nu när jag är här så älskar jag att få visa upp Göteborgs smultronställen, både de kända turistfällorna, men även de lite mer okända. Efter att ha bott här i ett antal år är jag förhållandevis bekant med staden och dess omgivningar. Jag är dessutom historieintresserad och nyfiken på att ständigt lära mig mer om "lilla London" (OK, det där var rekord i klyschleverans men ni får stå ut med det)
Trevligt ska det bli i alla fall och vädergudarna tycks finnas med oss på vägen så det är inte omöjligt att vi tar en båt ut i skärgården, picknickar lite, kanske tar ett glas vin på någon uteservering, fikar i Haga, besöker Kronhusbodarna, kikar på Operahuset nere vid vattnet och allt annat som finns att göra en ledig helg i Göteborg.

2 kommentarer:

  1. Och Paddan! :-) Tack för bästa Göteborgshelgen. Det var härligt att träffa dig igen. Och vilken nostalgitripp det var för mig... Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Himla kul att ha er här, att få smygturista i sin egen stad och att få sippa på en Strawberry Daiquiri i gott sällskap på Bitter! :-)

    SvaraRadera