torsdag 24 juni 2010

Resa bokad!

I slutet av augusti åker jag till Almirida Bay på Kreta tillsammans med några vänner. Det känns kul att ha något att se fram emot, och Kreta har jag inte varit på sedan 1996...
Då var jag där med mamma, pappa och mormor. Vi bodde i Chania, en söt liten hamnstad med vitkalkade hus, små slingrande gränder och mysiga tavernor.
Mina kära föräldrar är vana resenärer, men när de är ute och reser så är det sightseeing som gäller. Aktiviteter i det oändliga... Man ska uppleva och se så mycket som möjligt på den ynka stackars veckan man är där... Sola och bada är för dem helt ointressant.
Detta hetsiga sätt att semestra passar inte mig så bra. Jag vill ha båda delar. Kanske hyra en bil, köra runt själv och upptäcka nya platser, eller följa med på en, möjligen två guidade turer. Sedan är jag nöjd. Resten av tiden vill jag slappa vid poolen eller på stranden. Jag vill dricka paraplydrinkar, äta glass och läsa böcker, bada, ligga och tänka på ingenting, ja; bara vara.
Vara spontan, fågelfri och leva i nuet. Det är semester för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar