måndag 22 november 2010

Bilen bakom

I morse var jag lite sen när jag körde till jobbet. Lite sen och lite disträ. Jag satt helt enkelt och tänkte på annat när jag upptäckte attt jag befann mig i fel fil. Ingen fara, jag gasade på lite, hittade en lucka, blinkade och körde in. Jag hann nästan få in hela bilen när det slog om till rött. I samma ögonblick som jag stannade hängde sig bakomvarande bilist på tutan med all sin kraft. Upprepade gånger!

Vadfalls!?

Jag vill bara be att få påminna den vakne läsaren om att jag inte på något vis med våld trängde mig in i filen, jag var endast lite sen och jag kan möjligen även sträcka mig till att medge ett viss mått av oplanerad körning.

Men mannen (!) i bilen bakom var inte redo att förlåta ett sådant allvarligt brott i morgontrafiken. Han hängde sig återigen med all sin kraft på sitt signalhorn och körde obehagligt nära min spoiler för att inpränta sitt missnöje och mitt fatala misstag...

Men nu var den här situationen ändå utredd tänkte jag efter några hundra meter, men icke! Nu hade karln verkligen retat upp sig på allvar och lekte stroboskop genom att flippra av och på med helljuset under en halv minut...

Nu började jag bli lite fundersam och lite bekymrad. Var det en galen man i bilen bakom? Skulle han preja mig av vägen, slita upp dörren och slå mig på käften? Jag sjönk ner i sätet och försökte se lite söt och förvirrad ut men när han körde upp i filen bredvid blev det lite väl frostig stämning och jag vände resolut bort huvudet...

Jag mötte inte hans ursinniga blick, men jag skymtade ett högrött ansikte bakom rutan. Möjligen förekom det även hyttande och fingervisande...

Nåja! jag hoppas att han har lugnat ner sig nu. Det är inte bra för hjärtat att reta upp sig på det där viset!

1 kommentar:

  1. Den sista idioten är inte född.....han hade nog ngn form av manlig pms...

    SvaraRadera