söndag 28 november 2010

Första advent

Idag är det första advent.
En alldeles fantastisk första advent. I nästan alla fönster lyser stjärnor och adventsljusstakar och för att toppa mysfaktorn så snöar det! Härligt!

Vi dricker glögg, äter pepparkakor och lussekatter och bara myser i soffan.

Lussekatter ja... Jag gillar mina lussekatter utan saffran. Stopp! skriker vän av ordning, UTAN saffran!? Och ja, just det. Jag gillar inte saffran. Jag tycker i likhet med min mor att det smakar näsblod. Men då är det väl inga riktiga lussekatter tänker ni, och jo; det är det visst!
Bara lite mindre gula och väldigt mycket godare!
Om man nu kunde få folk att inse att det är en styggelse att stoppa in russin i dem så vore allt toppen. Russin är en dekoration som går bra att peta bort men det är inte ok att blanda i det i degen! Urrrk!!
Men jag kan leva med det en dag som idag. En fantastisk första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar