onsdag 23 november 2011

Seriöst adventsmys

 Jag måste bara få berätta en liten rolig anekdot. Igår svängde jag som hastigast förbi Coop för att i stressen rycka till mig ett paket köttfärs och en liter mjölk. (Givetvis fylldes korgen av mycker mer än så, men det hör inte till historien)
När jag ställde mig i kön till kassan och började lastade upp mina varor på bandet  lade jag märke till mannen bakom mig i kön. Nej, förresten, inte mannen utan hans varor, som han packade upp på bandet då mina snabbt blippade förbi scannern.
Snyggt och prydligt radade han upp följande: En röd adventsljusstake, tre tomtar av olika design, en julduk, två domherrar i filtat garn, en påse skumtomtar, en påse clementiner samt...:  Ett paket kondomer!

Jag kunde inte låta bli att flina brett för mig själv och spekulera över mannens planer för den stundande första advent. Undrar om hans pyntande och servering av skumtomtar och clementiner genererade använding för kondomerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar