torsdag 31 maj 2012

Alla dessa födelsedagar!

I vår familj börjar den stora firar-perioden så smått i mars. En av systerdöttrarna fyller år när snödropparna just tittar fram i det frostiga eller snötäckta gräset. Sedan blir det april och i mitten av denna väderombytliga vårmånad fyller pappa år. 

Knappt har vi firat klart förrän det rullar på med systerdotter nummer två som så fördelaktigt råkade födas den 1 maj vilket resulterar att alla är lediga för kalas just denna dag. 
Därpå kommer systerdotter nummer tre i mitten av maj, tätt följd av min kära sambo i slutet av maj. 

Det senaste tillskottet i vår lilla skara är J:s systerdotter som också hade turen att födas en röd dag då alla är lediga. Den 6:e juni firar vi henne. 

I mitten av juni fyller både min och J:s syster år och J:s mamma på amerikanska nationaldagen den 4 juli. Den 10 juli är det undertecknads tur att fira och sedan får vi en välbehövlig paus fram till mitten av september då mamma fyller år.
 
Givetvis har vi fler födelsedagar med syskon, respektive och andra släktingar resten av året, men dessa brukar vi inte fira ihop utan avklaras mer med ett grattis på Facebook.

Hela våren och sommaren är således ett ändlöst firande och planerande med tårtor och presenter. Men inte mig emot. Jag gillar kalas! Det är så trevligt att ha en anledning att få träffas, umgås och framför allt äta något gott tillsammans. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; jag är så glad över att jag har en familj som jag älskar och som finns där för mig, och att dessutom ha fått en fantastisk bonusfamilj genom J är också helt underbart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar