tisdag 10 november 2015

Tillbaka i vardagen

Och livet går vidare...
Insikten att livet är skört och ska tas tillvara, blandas med vardagens krav och måsten.

Tacksamheten över att få vakna upp till ännu en ny dag finns där, men dammråttor i hörnen, disk på köksbänken och drällande leksaker gör ändå att livet går vidare som förr. Och vet ni vad...? Det känns skönt! Det är OK att störa sig på småsaker i lagom stora doser för det är så vi lever i vardagen.

Livet har inte förändrats nämnvärt. Vi kanske är lite mer rädda om varandra, försöker att ge varandra mer tid och njuta av det lilla. Jag ser fram emot julen med en nyfunnen glädje och värme. Jag som älskar jul planerar redan pynt och klappar och längtar efter advent med glögg och pepparkakor.

I ett svagt ögonblick lovade jag även lilla E att vi tillsammans skulle baka pepparkakor... Något som jag måste samla lite energi och tålamod inför.

Till helgen renoverar vi barnens rum och monterar upp den nyinköpta våningssängen, något som lilla E har längtat efter länge. Insikten att hon därmed kommer att få dela rum med lillasyster har ännu inte slagit henne men den dagen den sorgen.

Jag har det bra. Gott så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar