lördag 14 november 2009

Tenta nummer två

Om några timmar är det dags igen. Tenta...
Den här gången handlar det om rättspsykologi i utredningar. Vittnespsykologi, gärningsmannaprofilering, barns vittnesmål och viktimologi (läran om offer). Allt är som vanligt intressant men från att läsa en text, till att få sakerna att fastna i huvudet är det lång väg.
Som vanligt måste jag även kämpa mot mig själv och mitt motsträviga inre. Som ni vet är jag väldigt duktig på att hitta på andra saker när jag har något som jag MÅSTE göra...
Ibland är jag totalt hopplös och måste verkligen ta mig själv i örat när jag börjar städa, baka bröd eller putsa fönster, allt för att undvika pluggandet med hänvisning till att jag gör andra viktiga saker...

Som nu, till exempel. Här sitter jag och bloggar när jag borde läsa.

- Fy skäms Helena! Nu masar du dig ögonblickligen iväg till böckerna!
- Jaja, jag ska... *mutter*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar