tisdag 6 april 2010

Nya friska tag!

Påsken är över för den här gången och det är dags för nya friska tag.

Jag har registrerat mig på aftonbladets viktklubb och för noggranna anteckningar om vad och hur mycket jag har ätit. Bara att få eländet på pränt kan ju få vem som helst att radikalt minska intagen. När man upptäcker hur många kilokalorier saker och ting innehåller så tänker man sig för en extra gång. Dessutom blir det så jobbigt att äta saker som är ihopblandade när man måste skriva upp allt, och dessutom hålla reda på hur mycket det är.

Allt mäts i gram, hekto, skivor, portioner, koppar, matskedar och teskedar. Ärlighet vara längst heter det ju och här är det brutal ärlighet som gäller... "Det jag inte skriver upp, har jag inte ätit-taktiken" funkar inte alls!

Idag är första dagen av resten av mitt liv och det har gått över förväntan. Vår pågående stegtävling hjälper också till att hålla mig i skinnet. Att gå jorden runt på 80 dagar... Håhåjaja!

Det överfulla påskägget med godis från vår "snälle" hyresvärd passerar jag flera gånger per dag utan att plocka en endaste liten karamell. Jag stålsätter mig och håller huvudet högt, tänker på mitt nya smala jag och seglar nöjt förbi med en liten föraktfull fnysning mot socker- och fettbomben. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar