måndag 26 april 2010

Storshopping på Bike-dagarna


I lördags drog jag till Trollhättan och Bike, den stora MC-butiken ni vet. En gång om året är det Bike-dagarna. Det är ett av ortens större jippon (efter fallens dagar) med provkörning, nyheter, erbjudanden och evenemang. Det fanns go-cart, och i år även underhållning i form av ett gäng unga danstjejer från Talang. Nu var det ju inte just därför jag var så angelägen om att åka dit, utan för att slutföra mitt uppdrag; hitta ett passande skinnställ och helst även ny ryggskena och stövlar. Hjälm och handskar köpte jag i somras.

Jag parkerade en bit ifrån, och var väldigt nöjd med mig själv att jag klivit upp så tidigt en lördag för att ha en sportslig chans att shoppa loss innan alla andra MC-entusiaster kommit dit.

Klockan var inte mer än halv tio och redan låg doften av grillad korv och bränt gummi som ett skimmer över hela tillställningen. Jag styrde stegen mot det största tältet och rekognoserade en stund innan jag beslutsamt ryckte tag i en säljare som sedan inte fick lov att lämna min sida under den närmsta timman. Han hette Jonas. Jag förklarade mitt dilemma för honom att alla ställ jag provat inte räckte till över höfterna, och sedan satte vi igång med provningen. Han gjorde ett ypperligt jobb och efter en stund när jag avverkat fem eller sex olika modeller kom vi fram till att Beriks damställ avgjort satt bäst. Det är tight... Riktigt tight, men kära någon, luft får man väl ändå när man öppnar visiret på hjälmen?

Stövlar hittade vi inga och inte heller en bra ryggskena, men jag var ändå helnöjd. När jag sedan tog ett avslutande varv, spontanshoppade jag även en ny hjälm, trots att det inte var tanken från början, men den var prissänkt och framför allt grymt snygg!

Så nu är jag snart färdigekiperad för intimt umgänge med Kermit på vägarna i sommar. Vi kanske ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar