torsdag 22 april 2010

På rätt väg

Det här med viktklubb på nätet är faktiskt inte så tokigt. Jag antecknar flitigt vad jag äter, jag håller fortfarande min träning med tre gånger i veckan och dessutom eldar jobbets stegtävling på mig ytterligare. Kort sagt; jag är på G!
Redan märker jag ganska påtagliga förändringar, och jag får hålla mig i skinnet för att inte förväntansfullt kasta mig på vågen varje morgon. Det är ju så tillfredsställande att se siffrorna ticka nedåt! Min ständiga följeslagare stegräknaren däremot, kämpar jag hårt för att fylla med ännu högre siffror. Varje litet tillfälle bejakas för några extra steg.

Igår var jag i Stockholm och när jag traskade förbi Stadium kunde jag konstatera att våren är kommen på allvar; badkläder och bikinis har intagit butiksväggarna. Det är alltså dags att åter ställa sig i ett trångt provrum med taskigt lysrörsljus, och i den elaka spegeln, kritiskt granska allt som petar ut, hänger över, väller och sladdrar. Besynnerligt... Bikinin som såg så fantastisk ut på hängaren eller provdockan brukar märkligt nog inte alls se lika tjusig ut på min lösa och bleka lekamen...
Men det gör inget. Jag krymper för varje dag, och i sommar, när jag ska ha den på mig, kommer jag ändå vara skitsnygg, deffad och solbränd. Tummis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar