fredag 2 april 2010

Äntligen april

Våren smyger sig allt närmre, om än outhärdligt långsamt. Det är blött, kallt och påminner faktiskt mest om hur det såg ut i början av november. Den enda skillnaden är att man, när man granskar de nakna grenarna lite närmare, tydligt kan skönja svällande knoppar. Snödroppar, vintergäck och en och annan krokus har också tagit sig upp ur jorden och ackompanjeras av sopbilarnas sus och väsande.
För exakt ett år sedan flyttade jag hem från Stockholm, hem till min kära västkust och min stad, Göteborg. Samtidigt bytte jag lägenhet, efter ett mångårigt köande till en tvåa med balkong och hamnade på så vis på Guldheden.
Mycket har hänt under det här året. Både bra och dåliga saker. Det är väl det som kallas livet antar jag. Man vet aldrig vad som väntar bakom nästa hörn, bara att saker händer som påverkar en på många olika sätt, och man kan bara försöka att hantera det så gott det går.
Jag undrar vad det här året; 2010 bär i sitt sköte. Det ska sannerligen bli intressant att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar