onsdag 31 mars 2010

Lagen om alltings jävlighet

Idag har varit en riktig skitdag!
En sådan där dag när livet fyrar av en spottloska som träffar en rakt i ansiktet och sedan följs upp av en präktig käftsmäll...
Det har regnat hela dagen... Mycket! Hämtningen av nya hojen är uppskjuten pga för mycket väta. Det suger!
När jag skulle hämta upp ett dokument från mitt konto på jobbets server fanns inget kvar. Hela filen "mina dokument" var väck... IT-supporten förstår ingenting. Vi har bytt server och då skulle allt följa med utan problem. Allt har följt med utom just MINA dokument. IT ber att få återkomma och skickar någon timma senare ett mail där man förklarar att mina dokument inte heller finns kvar på den gamla servern...! Allt jag har presterat i textväg under sex års tid är försvunnet...
Jag bestämmer mig för att åka hem. Kliver på spårvagnen och trevar i min kappficka efter mitt västtrafik-kort. Det finns inte där... Borta... Stulet eller tappat när jag dragit upp passerkort, telefon eller handskar ur de djupa fickorna... Betalar en SMS-biljett på över 20 spänn för en kortare sträcka... Livet suger!
När jag sitter på bussen från Linnéplatsen mot hemmet stannar bussen vid ett rödljus. För långt ut i korsningen visar det sig när en korsande spårvagn kommer och drämmer rakt in i bussen, backspegel mot backspegel... Det fattades bara det... Att busshelvetet skulle krocka också...! Vid det här laget börjar jag nästan skratta hysteriskt. Någon hatar verkligen mig!
Vi blir sittande i 20 minuter, sedan får vi lämna bussen.
Jag kommer hem till sist men önskar verkligen att jag inte hade lämnat sängen idag. Jag borde kanske gå och lägga mig och dra täcket över huvudet innan något mer händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar