onsdag 10 mars 2010

Råttor hos frisören


I den frisersalong där jag klipper mig är tjejerna inte bara frisörer utan även hundägare. Vilket genererar kunder som också är hundälskare. I salongen välkomnas alla besökare av två mycket små, nakna och kaxiga råttor med punkfrisyr. Nakenhundar. Fast de här är sällan nakna för då fryser de och därför klär mattarna på dem trendiga kläder av senaste vovvemodell. Idag hade de små hoodjackor på sig.

Själv tycker jag att det är urtramsigt att avla fram en ras som inte klarar sig utan kläder, men vi har ju tagit oss rätten att leka moder natur och avla fram de mest märkliga raser, på bekostnad av såväl fysiska som psykiska problem. Allt för att roa och behaga oss. Men det är ju knappast hundarnas fel, och därför gör jag som alla andra hundälskare som möter rara vovvar, jag böjer mig ner, klappar, gullar och rufsar dem i deras spretiga tuppkammar.
Edit: Notera att hunden på bilden inte har något med inlägget att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar