torsdag 13 januari 2011

Tappade sugar och bortslarvade karaktärer.

Januari är här och det nya året inleds, som alltid för min del, med en stor portion ilska och förbittring över de eländiga och onödiga kilon som jag samlat på mig under höst och jul.
- Vinterhull! påstår en del tröstande, men jag vet precis vad det är.
Det är latmasken som brer ut sig!

Minns ni att jag med hjälp av viktklubb.se gick ner 7 kilo i början av sommaren? De är tillbaka kan jag meddela... Med moms...
Har man en gång varit så överviktig som jag varit. (Jag gick ner 30 kilo med hjälp av Viktväktarna under 2001) så har man inga lysande förutsättningar att hålla vikten på en lagom nivå. Varje vinter fyller jag långsamt fettdepåerna ett halvt kilo i taget, utan att orka hålla i träningen...
Missförstå mig rätt, jag är inte tillbaka där jag var för tio år sedan, men det är illa nog att ha de där onödiga sladdriga kilona som gör att jag inte längre kommer i mina jeans. Tights och kjol eller klänning är vad jag går runt i, och det är ju för all del snyggt, men jag vill kunna välja plagg för att jag vill, och inte för att jag måste...
- Men snälla människa, det är väl bara att äta mindre och röra på sig mer, tänker ni nu och jo, det är ju helt korrekt.
Som alla andra överviktiga vet jag exakt vad jag ska göra för att lösa mitt problem, men att gå från teori till praktik är ibland en väldigt lång och brant uppförsbacke.
Min latmask sitter hårt invirad runt ryggraden och vilar huvudet bekvämt mot axeln, men nu är det slut! Nu ska den bort!
Nya raska tag med träning, promenader och en hälsosammare livsstil väntar, och det, mina vänner, är ett löfte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar