fredag 31 december 2010

Gott slut och gott nytt år!

Så har det blivit dags att blicka tillbaka och summera året som gått.
Det har varit ett händelserikt år med många förändringar i mitt liv.

I januari åkte jag skidor för första gången i mitt liv. En händelse som ska upprepas över trettonhelgen då jag och J åker till Sälen. Men då blir det skidskola för mig och det ser jag fram emot!
I mars blev jag singel efter ett nästan två år långt förhållande och jag tröstade mig genom att införskaffa min gode vän Kermit. En illande grön Kawasaki ER6F som mina svåger och hans bror pimpade och modifierade till perfektion.

I maj fyllde Ebba tre och hade sedvanligt födelsedagskalas med bamsig tårta. Hon fick bland annat en stor pool i födelsedagspresent och det passade det lilla vattendjuret utmärkt! Sommaren förflöt med underbara MC-turer, härliga helger i Björkäng med mycket grillning, sol och bad.
I juli åkte jag och familjen till Danmark och hade en ljuvlig vecka tillsammans, och i augusti övergick vänskapen till J i något djupare. Vi åkte båt i skärgården, fikade på öarnas glasscaféer, gick ändlösa promenader utan mål, tog långa bilturer ut på landet och bara njöt av varandras sällskap... Att huset han bodde i råkade ha en stor vildvuxen trädgård i behov av omsorg gjorde inte saken värre. Jag fick mitt hungrande trädgårdsbehov väl fyllt!

I slutet av augusti reste jag till Kreta med tjejerna och förlängde sommarens sköna värme. Det var härligt men när man är nykär är man aldrig riktigt närvarande, och det var med stor glädje jag återsåg J när han hämtade mig på flygplatsen!

Hösten har väl aldrig gått så fort som i år. Ganska snart stod det klart att min lägenhet på Guldheden i det närmaste alltid stod tom eftersom jag i praktiken bodde ute på ön.
Mina möbler flyttar in i huset om några veckor, och en andrahandshyresgäst får förmånen att bo i den fina tvåan som jag mentalt redan lämnat.

Det visste jag inte i början av 2010, att jag både skulle få man, hus och katt innan året var slut.
Nu hoppas jag bara på ett händelserikt och fantastiskt 2011. Gott slut och gott nytt år på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar