onsdag 29 december 2010

Nu är glada julen slut slut slut!


Så var det mellandagar och tillbaka till arbetet.

Julen firade vi mest på resande fot kändes det som. Först till Rydaholm i Småland, sedan till Klågerup i Skåne och sist till mina gamla hemtrakter Borås.

Men det har varit en bra jul! Väldigt stämningsfull, med mycket snö, god mat och dryck och härliga galna färder på fyrhjulingen genom de småländska snödrivorna. Detta åkdon som numer ersatt häst och släde med tillhörande bjällerklang. Nu är det ett dämpat rasslande av snökedjor som dränks i det stabila motormullret och blandas med förtjusta små utrop från passageraren bakpå.

Jag kände mig som ett barn igen och kunde inte låta bli att dra omkull J i den djupa snön som gick oss långt över knäna. Han gav givetvis igen ganska omgående när jag var oförberedd och jag stöp som en fura ner i det mjuka vita. Men det straffade sig också genom att han, en stund senare, blev praktfullt mulad med mycket snö innanför jackan. Barnsligt, jag vet, men ack så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar