tisdag 8 mars 2011

Älskade sol!

Välkommen tillbaka säger jag, du är omåttligt saknad, och min tillvaro kändes nästan outhärdligt grå innan du visade dig.
Dina ljumma livgivande strålar mot min kind gör mig varm i hela kroppen, och jag känner mig påtagligt lättare i sinnet när jag vet att du åter är hos oss.

I helgen var det vackert väder och våren kändes påtagligt nära. Vid min inspektionsrunda i trädgården fann jag att små spetsiga skott stack upp både här och där från de påskliljelökar som jag förhoppningsfullt petade ner i jorden sent i höstas.

Katten fick vårkänslor och smög njutningsfullt runt huset i jakt på nya byten. En skogsmus under köksbordet skvallrade om framgång i den frågan...

J backade ut motorcyklarna ur garaget och Kermit fick göra sin stämma hörd en stund. Friskt grön och skön sjöng han en vårsång. Tyvärr har vinterns ymniga gruspåläggning resulterat i att vår backe mer ser ut som en äkta grusväg. Jag avskyr att köra på grus!

Så våra vänner fick snällt bli återförda till vilan i garaget i väntan på mer sol, värme och sopning av gatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar