torsdag 3 mars 2011

Vårmode 2011

På lunchen tog jag en snabb titt i affärerna längs med Kungsgatan för att som vanligt fuska till mig någon form av koll på vad som är inne och inte i vår.

Låt mig med en gång meddela att jag är synnerligen missnöjd för egen del.
I samtliga butiker jag äntrade var intrycket detsamma; i år är det ljuvt och skirt som gäller. Troligen med inspiration av Mickan i Solsidan.

Men det romantiskt rara går till obscen överdrift! Det kändes mer som att objuden komma in på ett swingers-party där spetsar och volanger vilt och ohämmat kopulerar. Ett party som fullständigt briserar i en orgie av volanger, spetsar, mammelucker och små klädda knappar i mjuka oskyldigt ömsinta färgsättningar. Ljust luddigt rosa, svagt himmelsblått och gräddvita nyanser omfamnar en stackars flanör i ett skimmer av romantik och flickaktig rodnad.

Uäck!!!

Det fullständigt vällde sötsliskig gullighet mot mig!

Va f...!?
Jag vägrar att klä mig som om jag vore fyra år gammal. Jag har inget behov av att låtsas vara ljuv och skir. Är det spetsar och volanger som krävs för att jag ska framstå som kvinnlig så ber jag att få avstå. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar