tisdag 12 juni 2012

Olika som bär

Läste i tidningen om en hybrid som upptäckts i vår kära flora. En tuva med lingon hade förälskat sig i ett blåbärsris och som en nyck av naturen hade karten pollinerats och resulterade i en relativt okänd avkomma; blingon!

Det lät onekligen spännande, men enligt upptäckaren smakade bären inget vidare även om de var fina att titta på.
Så det där med att vara lika som bär kanske man kan ta med en nypa salt då?

Det får mig osökt att tänka på min och min kära livskamrats skilda intressen när det gäller film och TV. Jag är en fantasy- sci-fi-fantast. Älskar bombastiska produktioner med sagoinspirerade teman eller härliga framtidsepos. När jag upptäckte Game of Thrones uppnådde jag nästan extas!

J är inte så intresserad. Han ser hellre Mythbusters eller dokumentärer om grandiosa byggnader eller allra helst om tekniska innovationer.

Lika är det med sport. Jag är absolut inte fotbollstokig, mer lite vardagsintresserad, och tycker att det kan vara kul att se landskamper och därmed Sveriges matcher i det pågående fotbolls-EM. Friidrott och handboll gillar jag med och hockey är ju alltid kul. J är ganska konsekvent ointresserad av allt som inte rör motorsport.

Men det gör inget att vi är olika som blingon. Vi har så många andra gemensamma intressen och framför allt så älskar vi varandra, och vad betyder en film eller en match då? Inte ett skvatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar