tisdag 1 december 2015

Första behandlingen...

... gick över förväntan. Under de dryga tre timmar dag ett, och den timma dag två som jag var kopplad till de dyra dropparna (visste ni att de dyraste cellgifterna kostar ca 40 000 kr per påse?) kände jag inte av några biverkningar, några av dem upplevde jag inom loppet av några dagar.

Istället kunde jag läsa om dem i den omfångsrika blå pärm som jag förärats. Här är ett axplock av dem och jag ber verkligen om ursäkt om beskrivningen är alltför grafisk.

* Illamående av alla dimensioner (Upplevt i viss mån)
* Kräkningar av alla dimensioner (Upplevt i viss mån)
* Diarréer / Förstoppning (Upplevt i viss mån)
* Torra slemhinnor (Glöm kontaktlinser och räkna med sår i munnen) (Ännu ej upplevt)
* Nervstickningar i händer och fötter (Kan bidra till bestående skador) (Ännu ej upplevt)
* Extrem köldsensation i fingrar vid kontakt med kalla ytor (Upplevt i viss mån)
* Obehagskänsla av kvävningskaraktär i svalget vid intagande av kall dryck (Check på den!)
* Muskelryckningar i ansiktet (Jajamän!)
* Försämrad förmåga att läka sår och kraftigt förtunnad hud på händerna (Upplevt i viss mån)

Överlag känner jag mig ganska nöjd med hur det hela har utvecklats. Jag hade en svacka under natten mellan lördag och söndag då jag mådde ganska dåligt men i övrigt har det varit som vanligt och om det fortsätter såhär så är jag både glad och tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar