måndag 21 december 2015

Jul i stugan

Hörni, snart är det julafton...
I år firar vi hemma hos oss med mormor och morfar, farmor och farfar, moster och kusinen, stora E. Härligt!

Och som vanligt finurlade jag och J ihop ett pepparkakshus (färdigköpt givetvis) där J klistrade ihop delarna med smält socker och jag dekorerade härligheten med smågodis som traditionen bjuder. Eller som jag brukar säga; Non-stop är för fegisar!

Jag har pyntat och placerat ut tomtar högt och lågt och idag är det dags att köpa gran. - På tok för tidigt, ylar en del av er nu, och jag hojtar: - Inte en dag för tidigt! Visst ska den stå ett par veckor, men det är ju så underbart att få känna doften av en redigt nyhuggen gran och få klä den tillsammans i ljus, kulor och allsköns andra pynt och få njuta av den såhär några dagar före dopparedan.

Det är nära nu... och jag älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar