tisdag 12 januari 2010

Fula fiskar och fräcka filurer

Möjligen är jag lurad...
Några dagar efter jul konstaterade jag att mitt lilla lager av kontaktlinser hade sinat betänkligt och det hade blivit hög tid att beställa nya. Jag brukar alternera mellan två större nätbutiker som brukar vara hyfsat bra, om än något dyra. Snål-fian Helena tänkte spara en slant genom att nosa upp ett billigare företag för linsköp. Sagt och gjort, jag scannade nätet efter linsförsäljare och hittade en firma som såg seriös och bra ut. Billigare än mina tidigare leverantörer och bäst av allt; fraktfritt!
Härliga tider!

Jag beställde några paket och betalade drygt femhundra kronor i en "säker" transaktion... Sedan var det bara att vänta. Jag förstod att de där klämdagarna och röda dagarna troligtvis skulle försena processen men när jag inte hört ett ljud mer än köp-bekräftelsen en och en halv vecka senare blev jag lite orolig. Den 7:e januari, 11 dagar efter min beställning fick jag så ett meddelande om att linserna var skickade. I min tankevärd utbrast jag, som Fylking, ett eftertryckligt; Äntligen!

Varje dag sedan dess har jag hetsat hem för att snabbt nappa åt mig post-avin från hallmattan och hämta ut paketet i tobaksaffören på torget.
Har det kommit någon avi då? Nä! Inte i fredags, inte igår och minsann, inte heller idag! Anfäkta och anamma! Sabla sötvattenspirater och luspudlar!
I vilt vredesmod skrev jag ett upprört brev till företaget i fråga och skrädde inte orden. Undrade om fraktfritt egentligen betyder att man inte får sin betalda vara?!
Sedan... beställde jag ett paket linser från min gamla leverantör... Betalning via faktura och leverans dagen efter beställningen.
Det var så dags nu det.Jag borde verkligen veta bättre. Köper man billigt, så köper man dyrt... Surt sa räven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar