torsdag 17 september 2009

Pappas lovsång

Man lär så länge man lever heter det ju och det är faktiskt helt sant. Hjärnan utvecklas hela tiden och när man använder "de små grå" som Poirot skulle ha sagt, skärper man upp minne, logiskt tänkande och förmåga att fatta snabba beslut.
Min pappa är grym på att lära sig nya saker. Trots sin imponerande ålder (Han är född 1924, räkna själva...) så har han på alldeles egen hand lärt sig många saker. Till exempel att att hantera en dator. Han surfar, mailar, sysslar med digital bildhantering, scannar osv. Han har en mobil i vilken han SMS:ar och MMS:ar, han lyssnar på musik på sin Mp3-spelare, kör med en GPS och utöver det så löser han varje dag ett krypto, utan att anteckna bokstäverna. Han håller dem i minnet...!
Icke att förglömma att han cyklar en mil varje morgon efter frukosten...
Han har alltid varit vass på att hänga med och är skärmmande allmänbildad. Han pratar engelska, tyska, franska, italienska, lite spanska och latin och säkert fler språk som jag har glömt. Han spelar gitarr och sjunger visor av Taube, Bellman och Birger Sjöberg och är dessutom min stora idol.
När jag blir stor vill jag också bli som pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar