måndag 14 september 2009

Doften av höst


Visst är hösten en härlig tid? De där friska, lite kyliga morgnarna med strålande sol och doften av äpplen och fallande löv gör mig så glad! Visst var det en kort och tämligen sol-snål sommar för oss stackars västkustare men några riktigt fina höstdagar kan verkligen hjälpa upp det hela. Det känns nästan lite "krispigt" ute. Svårt att beskriva men den här tiden frammanar kraft och energi hos mig. Målmedvetet tar jag mig an diverse utmaningar och strävar efter såväl förändring som förnyelse.

Kanske var det därför som statarna flyttade om hösten då deras ettåriga kontrakt med bönderna upphörde. I månadsskiftet oktober/november inföll slankveckan, den enda friveckan om året då man var fri att flytta och teckna ett nytt och förhoppningsvis bättre kontrakt för någon annan bonde.

Viljan till en nystart, förändring och förkovran lever kvar.

- Nya friska tag, säger jag! Ut och lukta på hösten nu och samla kraft och energi ty den gräsliga slaskiga mörka och regniga vintern är snart över oss... Tvi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar