onsdag 24 februari 2010

Vårens mode


Idag var jag i Mölndal på en förrättning, som det så fint heter. Fram på eftermiddagen hade jag en smula tid över att lyxigt slösa på att besiktiga vårens mode i klädbutikerna längs torget. Och jag kan rapportera följande; (till er som likt mig gärna vill hänga med, men inte är någon modeslav, och hänger på trenderna snäppet för sent för att vara hipp...)
I vår är det spetsar som gäller. Skira små prinsessblusar och rynk. Stora tältbylsiga skjortor och tunikor med mycket rysch, snören och band. Vi ikläder oss mjuka softa färger som rosa, , blekgrönt, babyblått, syrenlila, beige och ljust grått. Scarves i alla modeller är inne och draperas lite slarvigt runt halsen. Scarves med tofsar, bollar och annat dingel är särdeles modernt. Rutiga skjortor hänger kvar sedan föregående år och jag kan meddela att mina klarröda Converse är minst lika inne i år som i fjol.
Åttiotals-idisslandet fortsätter och midjekorta jackor, axelvaddar, t-shirtklänningar och tights i galna färgsättningar består. Dessutom är årets tryck en fjäril, alternativt ett ansikte, gärna dekorerat med miljoner silverpaljetter eller annat pynt. Vissa tecken gör gällande att skinnbrallan får ett uppsving och på skofronten gäller fortfarande; ju högre klack, desto bättre! (En given underhållning för oss klackvana, att betrakta små tonårsbrudar vingla fram på skodon de inte besitter kraft eller karaktär för att bemästra på ett snyggt sätt)
Det var allt från modefronten för den här gången, ut och shoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar