måndag 30 mars 2009

Citat och sånt

Det är roligt med ord! Jag är omåttligt förtjust i ordspråk, citat och andra tänkvärda ordvänderier. Jag såg för ett tag sedan i en designbutik, en rolig korsstygnsbroderad väggbonad med texten: "Helvetes jävla skit!" Den skulle jag vilja ha...!
Eftersom jag inte enkom är en obotlig pessimist utan faktiskt mer ser mig som en realist, så hade jag ett tag denna ganska krassa betraktelse på mitt kylskåp.
"Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg..."
När jag känner mig lite mer hoppfull kastar jag ett öga på lappen med "Ett nej är ett kanske på sikt" eller på texten: "Hellre en tia i handen än en tjuga i foten"
Föregående vecka var ganska hemsk i många avseenden och när jag beklagade mig för en bekant fick jag en stund senare denna uppmuntrande hälsning via sms: "Le och var glad, ty det kunde varit värre - och jag log och var glad, och värre blev det"
Tack då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar