onsdag 11 mars 2009

Förbannelse över snön...


Det snöar. Igen. Oavbrutet sedan ett dygn tillbaka. I mars!!?? Besviken och ilsk vill jag understryka min förtrytelse genom uttrycka mig som min älskade systerdotter på snart två år: - Dumma dumma!
Jag är ingen vinterälskare. Snö kan det få vara ett par veckor runt jul och sedan är det minsann bra. Du kanske redan har gissat att jag inte åker skidor. Inte för att jag inte tycker om det, utan för att det aldrig har blivit av. Jo, jag är 31 år och har aldrig, jag säger ALDRIG åkt skidor utför... Möjligen skulle jag gilla det om jag provade. Enligt uppgift är utförsåkning det närmaste man kommer mc-körning vintertid och köra mc är ju något av det bästa jag vet. Någon gång ska det bli av, det lovar jag. Och vem vet. Kanske kommer min något avvaktande hållning till snö övergå i en vild passionerad kärlek för frusna vattenkristaller, men tills dess: SLUTA SNÖA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar