torsdag 12 februari 2009

Jag återtar kontrollen

Jag har bestämt mig för att återta kontrollen över mitt liv (Vem 17 drog ner mig i mat-, godis- och soffliggarträsket?! Inte var det jag i alla fall!! *Host*) Nu får det vara nog!

Jag är ju en sund person i en för tillfället, inte riktigt lika sund kropp. Från att ha varit extremt hälsoprofilerad, ätit sunt och tränat fem gånger i veckan, till dagens sladdriga, trötta figur gick det ett år... Usch vad tiden går fort och hur lätt det är att, lite i taget, släppa greppet om sig själv. Nej, lugn, jag tänker inte bli hälsofaschist och predika intag av böngroddar, gå ner 15 kilo och träna till mig blodsmak i munnen på gymmet. Det handlar egentligen om att jag vill investera i min hälsa. Ok, det låter klyschigt men vad säger ni om det här:
Min pappa cyklar en mil varje morgon. VARJE morgon, i ur och skur. För motionens skull.
- Ja det var ju duktigt, tänker ni nu, han har väl varit elitcyklist en gång... Men det har han inte. Och det blir ännu mer fantastiskt. Min pappa är 85 år och frisk som en nötkärna! Snacka om att ha kontroll! Jag kan nästan svära på att hans kondition och fysik är bättre än min. Beundransvärt... Och en inspiration.
Så nu jäklar, är det dags för en förändring! Jag har börjat med att promenera till och från jobbet, (40 minuter dit och 40 minuter hem) Jag äter sund och nyttig frukost (men tyvärr äcklig... Havregrynsgröt urrrkk!!) Allt för den goda sakens skull. Jag är målmedveten och fylld av tillförsikt. Hoppas att jag nu kan hålla ordning på den här karaktärssvaga sladdriga själen så att den i vår återuppstår som en sund själ i en sund, hälsosam och vacker kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar