måndag 20 juli 2009

Älskade skor!


Har ni någonsin blickat in i garderoben, i skohyllan eller på golvet i hallen, och tänkt att ni nog har för många par skor ?

Inte jag... Jag kan nämligen inte inte få för många par skor. Jag kan inte få nog av skor, faktum är att jag behöver mina skor och jag blir lycklig av skor...

Till dags dato (jag räknade igår) har jag 58 par skor / stövlar /kängor. Allt från rejäla Dr Martins till små nätta pumps med slejf på skyhög klack. Jag äger säkert minst åtta par svarta skinnstövlar i olika modeller och ett otal skor som jag av olika anledningar inte kan använda. Till min stora sorg bör tilläggas... Ofta beror det på att de var billiga, men ett halvt nummer för små. Trots det chansade jag och kunde tyvärr efter ett tag konstatera att de klämde och skavde.

Jag inser förstås att vissa människor ser detta intresse, eller kanske snarare denna böjelse, som ett problem. Det enda problem jag har med min lindriga sko-fetishism är utrymmesbekymmer... Jag har helt enkelt inte plats. Av den anledningen var det med sorg i sinnet jag lade ut mina supercoola blågula Nike-sneakers till försäljning på Tradera. De klämmer mig på lilltån så jag nästan tjuter efter mer än 10 minuter men de är sååå snygga...!

Troligtvis kommer jag tämligen omgående fylla tomrummet efter dem med ett par andra mer välsittande skossingar. Och den här gången ska jag inte köpa för små i alla fall.

1 kommentar:

  1. Känner igen scenariot alldeles för väl. Har försök bli bättre på att köra en in, en ut-principen; att kasta bor i ungefär samma takt som jag skaffar nytt. Men det är svårt.

    SvaraRadera